law@canaydin.av.tr
+90 542 150 43 13 / +90 542 150 13 85
Zeytinburnu / İstanbul / Türkiye

İŞÇİ İSTİHDAMI İLE TÜRK VATANDAŞLIĞININ KAZANILMASI

Yabancı yatırımcının Türkiye’de en az 50 kişiye istihdam sağlaması halinde istisnai yoldan Türk vatandaşlığına başvurma hakkı doğmaktadır.

İSTİHDAMIN YARATILMASI

Yatırımcı tarafından Türkiye’de son 6 ay içinde, en az 50 kişilik bir istihdam yaratılması halinde, Türk vatandaşlığına istisnai yoldan başvuru hakkını elde etmektedir..

UYGUNLUK BELGESİ

Uygunluk belgesi için aşağıda belirtilen belgeler ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına (Uluslararası İşgücü Genel Müdürlüğü) başvuru yapılmaktadır:

  1. Başvuru sahibine ait noterden alınmış imza beyannamesi
  2. İstihdam Bilgi Formu,
  3. Yatırımcının pasaportunun noter onaylı Türkçe tercümesi
  4. Dört adet fotoğraf
  5. Toplamda en az 50 kişilik Türk vatandaşı istihdamının bulunduğu şirket veya şirketlerin ortaklık ve sermaye paylarını gösterir ticaret sicil gazetesi kayıtları ve güncel tarihli Ticaret Sicil Tasdiknamesi,
  6. Yabancı gerçek kişinin sahibi veya ortağı olduğu işyeri/işyerlerinde sigortalı olarak çalışan kişilerin listesini gösteren Sosyal Güvenlik Kurumu sisteminden alınmış güncel tarihli İşyeri Çalışan Listesi.
  7. Yabancı gerçek kişinin sahibi veya ortağı olduğu işyerinin/işyerlerinin vergi borcu durumunu gösterir Gelir İdaresi Başkanlığı sisteminden alınmış yazı.
  8. Yabancı gerçek kişinin sahibi veya ortağı olduğu işyerinin/işyerlerinin sosyal güvenlik prim borcu durumunu gösterir Sosyal Güvenlik Kurumu sisteminden alınmış yazı.
  9. Kamu kurumları tarafından yapılan idari denetimlerde Şirkete son altı ay içerisinde idari para cezası verilip verilmediğine dair yazılı beyan, ceza alınmış ise ilgili belgelerin eklenmesi.

Başvurunun olumlu değerlendirilmesi halinde İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü ile Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne uygunluk belgesi gönderilecektir.

Canaydın Hukuk Bürosu olarak yatırımcılar adına uygunluk belgesi başvurularını gerçekleştirebilmekteyiz.

İKAMET İZNİ İÇİN BAŞVURU
  • Yatırımcı, bir yıl süreyle ikamet izni alacak ve diğer aile fertleri vatandaşlık başvurularının sonuçlanmasını bekleyecektir.
  • Diğer aile bireylerinin oturma iznine ihtiyaçları varsa, Türkiye'yi geçerli vize ile ziyaret etmeleri gerekir. Ancak yatırımcının ikamet izni almak için Türkiye'ye gelmesine gerek yoktur.
  • Uygunluk belgesi ve aşağıdaki belgeleri topladığımızda yatırımcı için online ikamet izni başvurusu gerçekleştiriyoruz.

YATIRIMCI İKAMET İZNİ İÇİN GEREKLİ BELGELER

Yatırımcının Pasaportunun Noter Onaylı Tercümeleri

  1. Uygunluk Sertifikası

İki (2) biyometrik resim ve bir jpeg versiyonu (50x60 mm ve beyaz arka plan)

  1. Geçerli sağlık sigortası (Sigorta süresi planlanan ikamet izni süresini kapsamalıdır) Başvuru sahipleri adına sağlık sigortası satın alabiliriz.

Vergi dairesi tarafından ikamet izni ödeme dekontu

  1. Yatırımcının Pasaport Vizesi Sayfası (varsa)
VATANDAŞLIK BAŞVURUSU
  • Yatırımcının eşi / eşi ve 18 yaşından küçük çocukları, aynı yatırım tutarı ile yatırımcıya Türk vatandaşlığı başvurusunda bulunma hakkına sahiptir. 18 yaş üstü çocuklar için bu durumda Türk vatandaşı olmak için ayrıca yatırım yapmak zorundadır.
  • Türk vatandaşlığı süreci, vatandaşlık başvurusu yapıldıktan sonra yaklaşık 4 ay sürecektir.
  • Yatırımcının mevcut vatandaşlığından vazgeçmesine gerek yoktur. Türkiye, yabancı bir başvuru sahibinin sahip olduğu vatandaşlık sayısına bakılmaksızın çifte vatandaşlığı tanımaktadır
  • Yatırımcı 3 yıllık süre sonunda yatırım tutarını satabilir veya çekebilir.
  • Yatırımcının Programa katılmak için Türkiye'de yaşamasına hatta sürecin hiçbir safhasında Türkiye’de bulunmasına bile gerek yoktur.
  • Yatırımcının Türk Vatandaşlığı bir ömür boyu geçerli olacak ve yatırımcının çocukları Türk vatandaşı olarak doğacaktır

VATANDAŞLIK BAŞVURUSU İÇİN GEREKLİ BELGELER

Tüm Başvuru Sahiplerinin Pasaportlarının Taranmış Kopyası

  1. Başvuru sahiplerinin doğum tarihleri, doğum yerleri ve ebeveynlerinin isimleri dahil olmak üzere aşağıda listelenen belgelerden birini sunmaları yeterlidir :

A. Aile Kayıt Belgesi *

(Belge, tüm başvuru sahiplerinin doğum tarihini, doğum yerini, anne ve babasının adını içermelidir.)

B. Tüm Başvuru Sahiplerinin Doğum Belgesi *

(Aile kayıt formu alınamıyorsa veya Aile kayıt formu yukarıda belirtilen gerekli şartları sağlamıyorsa)

  1. Medeni Durum Belgesi / Evlilik Belgesi / Tek belge / Boşanma Belgesi / Eşin Ölüm belgesi *
  2. Her Yetişkin Başvuru Sahibi için Altı (6) Fotoğraf, Her Çocuk Başvuru Sahibi için İki (2) Fotoğraf Photo for each Adult Applicants, Two (2) Photo for each Child Applicants(Biometric photo,50x60mm,white background, identified and one jpeg photo of applicants.)
  3. Yatırımcının Vize sayfası (varsa)

Belge, Lahey Sözleşmesini imzalayan ülkeden alınmışsa, düzenleyen ülkede apostil yapılması gerekir.

Belge, Lahey Sözleşmesinin imzacı olmayan ülkesinden alınmışsa, Dışişleri Bakanlığı ve ardından düzenleyen ülke de bulunan Türk Konsolosluğu tarafından tasdik edilmesi gerekir.

Türk makamlarından alınan belge ise imzalanmalı ve mühürlenmelidir

Apostil nedir?

Apostil, 1961 tarihli Lahey Sözleşmesine katılan ülkelerde kullanılmak üzere belgelere verilen bir kimlik doğrulama şeklidir.

KİMLİK KARTI VE PASAPORT İÇİN BAŞVURU

Yatırımcı TC Kimlik Kartı ve pasaportlarını Türkiye'deki yerleşim yerinin İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü'nden temin edebilir veya Başvuru Sahipleri kimlik kartını ve pasaportlarını yaşadıkları yer Türk Büyükelçiliği aracılığıyla da alabilirler.

UZATAKTAN YATIRIM YOLUYLA TÜRK VATANDAŞLIĞINI KAZANMA

Yatırımcı, Türk vatandaşlığı programının hiçbir aşamasında Türkiye'yi ziyaret etmek zorunda değildir.

Yatırımcı, yatırımlarını uzaktan yaparak Türk vatandaşlığını kazanabilir.

Bunun için Yatırımcı, vekiline yatırımcının ülkesindeki Türkiye Konsolosluğu'nda detaylandırıp doğrulayabileceği bir vekaletname vermelidir.

Vekaletname Türkçe olarak düzenlenmiş olmalıdır.

Yatırımcı, Türk konsolosluğunun yetkili tercümanı ile randevu alarak randevu gününde vekaletname için gerekli olan fotoğrafı ,pasaportu ve avukatının yatırımcıya gönderdiği vekaletname taslağı ile birlikte hazır bulunmalıdır.

TÜRKİYE’DE VEKALETNAMENİN DÜZENLENMESİ

Yatırımcılar Türkiye’de noter aracılığıyla vekaletname verebilirler. Yatırımcılar resimlerini, vergi numaralarını ve pasaportlarını yanlarında bulundurmaları gerekmektedir.

https://www.canaydin.av.tr/wp-content/uploads/2022/02/Logo-Canaydin-scaled.jpg
Maltepe Mah. Eski Çırpıcı Yolu Sk. No: 8 Parima Ofis Kat: 14 D: 176 Zeytinburnu / İstanbul / Turkey
+90 542 150 43 13 / +90 542 150 13 85
law@canaydin.av.tr

Bizi Takip Edin:

CANAYDIN Hukuk Bürosu – TÜRKİYE 

Copyright © RAZ DİJİTAL 2022

tr_TRTurkish
Open chat
Hello
How can we help you ?