Türkiye’de eğitim alan kişiler öğrenci ikamet iznine başvuru gerçekleştirebilmektedir.
Bu kişiler eğitim sürelerine göre ikamet izinlerini yenileyebilirler.
Yabancı kişilerin alabilecekleri ikamet izni süresi hangi eğitim aşamasında olduklarına göre değişiklik göstermektedir.
Türkiye de örgün öğrenim gören yabancı öğrencilerde ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri, çalışma izni almak kaydıyla çalışabilirler. Ancak, ön lisans ve lisans yabancı öğrenciler için çalışma hakkı, ilk yıldan sonra başlar.
Çalışma izni başvuruları Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına yapılmaktadır.
Aşağıda yabancı kişilerin ikamet izni başvurularında ihtiyaç duyacağı belgeler detaylandırılacaktır.
Daire kiralayacaksanız ,kira sözleşmesinin noter tasdikli sureti
Arkadaşlarınızla kalacaksanız , Ev sahibinin vereceği Noter taahhütnamesi,
(Ev sahibi arkadaşlar evli ise, ev sahibinin eşinin de noterde taahhüt vermesi gerekir.)
Yurtta kalacaksanız , Yurtta kaldığınızı gösterir e-imzalı / imzalı ve kaşeli / mühürlü belge ,
Otel, motel gibi yerlerde kalıyorsanız bu yerlerde kaldığınızı gösteren belgeleri eklemelisiniz.
Bu eğitimler için Türkiye Cumhuriyeti dış temsilciliklerinden öğrenci vizesi almanız gerekmektedir.
Aşağıdaki eğitim için, öğrenim görülen kurumdan alınacak olan Öğrenim Belgesi
Aşağıdaki eğitim için, eğitimin alındığı kurumdan alınacak olan Eğitim Sertifikası
TUS kapsamında olunduğuna dair belge
DUS kapsamında olunduğuna dair belge
( Pasaport veya yerine geçen belge ya da ulusal kimlik kartlarından anne ve baba tespit edilemiyorsa, doğum belgesi istenir)
(Anne veya Babanın Bulunmaması halinde )
( Eşin ölümü halinde diğer eş ölüm belgesi ibraz etmelidir)
(Boşanma Halinde )
*
Büromuz uzman kadrosu ile Öğrenci İkamet İzni alanında hizmet vermektedir. Ayrıntılı bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.