Yatırımcı en az 500.000 Amerikan Doları veya karşılığı döviz ya da karşılığı Türk Lirası tutarında mevduatı üç yıl tutma şartıyla Türkiye’de faaliyet gösteren bankalara yatırdığı Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunca tespit edilmesi halinde istisnai yoldan Türk vatandaşlığına başvurma hakkına sahip olmaktadır.
UYGUNLUK BELGESİ İÇİN BAŞVURU
Banka hesabı açılış sürecini takiben yatırımcı veya vekil tarafından teslim edilmesi gereken belgeler;
Belgeler imzalandıktan sonra, banka belgeleri BDDK'ya gönderir
Sonrasında BDDK, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü ile Göç İdaresi Genel Müdürlüğü'ne, Yönetmelikte belirtilen şartlara sahip başvuru ispatını yazılı olarak bildirir ve ilgili kişiye bilgi vermek üzere bankaya gönderir.
Banka, uygunluk belgesini yatırımcı veya avukatı ile paylaşılır.
Canaydın Hukuk Bürosu olarak yatırımcılar adına uygunluk belgesi başvurularını gerçekleştirebilmekteyiz.
Yatırımcı, bir yıl süreyle ikamet izni alacak ve diğer aile fertleri vatandaşlık başvurularının sonuçlanmasını bekleyecektir. Diğer aile bireylerinin oturma iznine ihtiyaçları varsa, Türkiye'yi geçerli vize ile ziyaret etmeleri gerekir. Ancak yatırımcının ikamet izni almak için Türkiye'ye gelmesine gerek yoktur.
Uygunluk belgesi ve aşağıdaki belgeleri topladığımızda yatırımcı için online ikamet izni başvurusu gerçekleştiriyoruz.
YATIRIMCI İKAMET İZNİ İÇİN GEREKLİ BELGELER
Yatırımcının Pasaportunun Noter Onaylı Tercümeleri
3.Two (2) biometric pictures and one jpeg version (50×60 mm and white background)
Vergi dairesi tarafından ikamet izni ödeme dekontu
3 yıl sonra yasal gelirlerle birlikte tüm yatırımlarınızı geri alabilme hakkınızla, başvuru tarihinden itibaren 4 ay gibi bir sürede Türk vatandaşı olabilirsiniz
Yatırımcının eşi / eşi ve 18 yaşından küçük çocukları, aynı yatırım tutarı ile yatırımcıya Türk vatandaşlığı başvurusunda bulunma hakkına sahiptir. 18 yaş üstü çocuklar için bu durumda Türk vatandaşı olmak için ayrıca yatırım yapmak zorundadır.
Türk vatandaşlığı süreci, vatandaşlık başvurusu yapıldıktan sonra yaklaşık 4 ay sürecektir
Yatırımcının mevcut vatandaşlığından vazgeçmesine gerek yoktur. Türkiye, yabancı bir başvuru sahibinin sahip olduğu vatandaşlık sayısına bakılmaksızın çifte vatandaşlık tanınmaktadır.
Yatırımcı 3 yıllık süre sonunda yatırım tutarını çekebilir.
Yatırımcının Programa katılmak için Türkiye'de yaşamasına, hatta sürecin hiçbir safhasında Türkiye’de bulunmasına bile gerek yoktur.
Yatırımcının Türk Vatandaşlığı bir ömür boyu geçerli olacak ve yatırımcının çocukları Türk vatandaşı olarak doğacaktır.
VATANDAŞLIK BAŞVURUSU İÇİN GEREKLİ BELGELER
Tüm Başvuru Sahiplerinin Pasaportlarının Taranmış Kopyası
2. Başvuru sahiplerinin doğum tarihleri, doğum yerleri ve ebeveynlerinin isimleri dahil olmak üzere aşağıda listelenen belgelerden birini sunmaları yeterlidir :
A. Aile Kayıt Belgesi *
(Belge, tüm başvuru sahiplerinin doğum tarihini, doğum yerini, anne ve babasının adını içermelidir.)
B. Tüm Başvuru Sahiplerinin Doğum Belgesi *
(Aile kayıt formu alınamıyorsa veya Aile kayıt formu yukarıda belirtilen gerekli şartları sağlamıyorsa)
3. Medeni Durum Belgesi / Evlilik Belgesi / Tek belge / Boşanma Belgesi / Eşin Ölüm belgesi *
4. Her Yetişkin Başvuru Sahibi için Altı (6) Fotoğraf, Her Çocuk Başvuru Sahibi için İki (2) Fotoğraf Photo for each Adult Applicants, Two (2) Photo for each Child Applicants(Biyometrik fotoğraf, 50x60mm, beyaz fon, ayrıca başvuru sahibinin bir jpeg fotoğrafı.)
5. Yatırımcının Vize sayfası (varsa)
*
Belge, Lahey Sözleşmesini imzalayan ülkeden alınmışsa, düzenleyen ülkede apostil yapılması gerekir.
Belge, Lahey Sözleşmesinin imzacı olmayan ülkesinden alınmışsa, Dışişleri Bakanlığı ve ardından düzenleyen ülke de bulunan Türk Konsolosluğu tarafından tasdik edilmesi gerekir.
Türk makamlarından alınan belge ise imzalanmalı ve mühürlenmelidir
Apostil nedir?
Apostil, 1961 tarihli Lahey Sözleşmesine katılan ülkelerde kullanılmak üzere belgelere verilen bir kimlik doğrulama şeklidir.
Yatırımcı TC Kimlik Kartı ve pasaportlarını Türkiye'deki yerleşim yerinin İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü'nden temin edebilir veya Başvuru Sahipleri kimlik kartını ve pasaportlarını yaşadıkları yer Türk Büyükelçiliği aracılığıyla da alabilirler.
UZATAKTAN YATIRIM YOLUYLA TÜRK VATANDAŞLIĞINI KAZANMA
Yatırımcı, Türk vatandaşlığı programının hiçbir aşamasında Türkiye'yi ziyaret etmek zorunda değildir.
Yatırımcı, gayrimenkul yatırımı yaparak uzaktan Türk vatandaşlığını kazanabilir.
Bunun için Yatırımcı, vekiline yatırımcının ülkesindeki Türkiye Konsolosluğu'nda detaylandırıp doğrulayabileceği bir vekaletname vermelidir.
Vekaletname Türkçe olarak düzenlenmiş olmalıdır.
Yatırımcı, Türk konsolosluğunun yetkili tercümanı ile randevu alarak randevu gününde vekaletname için gerekli olan fotoğrafı ,pasaportu ve avukatının yatırımcıya gönderdiği vekaletname taslağı ile birlikte hazır bulunmalıdır.
TÜRKİYE’DE VEKALETNAMENİN DÜZENLENMESİ
Yatırımcılar Türkiye’de noter aracılığıyla vekaletname verebilirler. Yatırımcılar resimlerini, vergi numaralarını ve pasaportlarını yanlarında bulundurmaları gerekmektedir.